We begonnen de week gezamenlijk met de hele school. Er was een belangrijke brief toegekomen op school... een brief van Sinterklaas!!! Meester Mark las hem voor. De Pieten komen binnenkort op bezoek, maar zijn helemaal in de ban van muziek. Daarom vroegen ze aan ons om een modern liedje voor te dragen of een liedje te "pimpen". Dit zagen we wel zitten. We oefenden samen met de Nijntjesklas een lied op de melodie van de Samsonrock: "Dit is de Pietenrock, de Pietenrock. Die dansen alle Pieten in hun Pietenboot. De hele school danst met ons mee. Alleen de boze Pieten zeggen: nee....." Op het einde van de week zongen we het al uit volle borst mee, super :-) Laat Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten maar komen! ;-)
Maar... we gingen het dus over onze grootouders hebben. We bekeken, samen met juf Caroline (stagiaire die maandag een dagje op bezoek kwam), de foto's van de grootouders. Kato wou ook wel een foto van de grootouders van de juf zien. Hier was juf op voorbereid, juf had foto's mee ;-) Het leukste was niet de grootouders, maar 'de kleine juf' die erbij op de foto stond, haha!
We maakten met de foto's een kijktafel zodat we naar alle foto's kunnen kijken:
We begonnen ook aan de cadeaus van de grootouders. We kleefden stukjes zijdepapier op het glazen potje. We hebben heel hard gewerkt, want we moesten er natuurlijk twee maken. Maar voor die lieve grootouders staken we graag een tandje bij ;-)
We konden ook met de steekparels spelen. Er werden echte 'schilderijen' ontworpen! :-)
Dinsdag bekeken we het logeerkoffertje van Musti, want die mocht vrijdag met Tuur mee! We bespraken ook wat er in ons koffertje zit wanneer we bij oma en opa gaan logeren. Daarna kleefden we wat erin hoort, erin en wat er niet bij hoorde, ernaast.
De steekparels vonden we zo leuk, dus we halen ze nog een keertje boven :-)
We lazen ook in de prentenboeken van oma en opa. Gezellig samen verhaaltjes lezen :-)
Voor de poppen werd er ook weer heel goed gezorgd:
Woensdag gingen we naar de poppenkast kijken. Daarna maakten we ons kaartje voor oma en opa. We kleurden het papier vol met pandakrijtjes, daarna schilderden we erover met ecoline:
Donderdag maakten we een puzzel van oma en opa:
Donderdagnamiddag speelden we met de Nijntjesklas én juf Lies een tikspelletje: "Wolfje, hoe laat is het?" We oefenden ook het tellen door het juiste aantal stapjes dichterbij te komen.
"Wolfje, hoe laat is het?"
Juf wilt dat ook wel eens doen ;-) Joepie, nog een keertje en juf mag wolf zijn.
"Wolfje, hoe laat is het?" - "ETENSTIJD!" Haha :-)
Vrijdag maakten we "omataartjes", want met de grootouders kunnen we ook eens bakken. We maakten een mini petit-beurre-taartje en versierde het met smarties:
We speelden ook het ganzenbord. Wie geraakt het eerste bij oma en opa??? We gooiden met de kleurendobbelsteen en kwamen zo stapjes dichter bij oma en opa.
Voor een keertje gingen we direct na de middag turnen, met de Julesklas. Juf had gezegd dat we juf Lies dan wat konden helpen en de Juleskindjes konden helpen en tonen wat ze moesten doen. Flore had dit goed onthouden en deed dit geweldig. Ze ging met de Julekes mee en toonden wat ze moesten doen, hielp hen... Geweldig om te zien!
Kiekeboe! :-)
"Kijk eens wat ik durf, juf!"
"Ik kan zelfs verder gaan, hé!"
Zo liep de week ten einde... We namen voorzichtig de cadeautjes mee naar huis. Hopelijk kunnen de grootouders hun tafel hier mooi mee versieren tijdens de feestdagen ;-)!
Maandag starten we met Sinterklaas, joepie! "Dit is de Pietenrock, de Pietenrock..."
Geen opmerkingen:
Een reactie posten